Websites

Websites

Een website is het eerst contactpunt tussen tussen de klant en het bedrijf. Op een website informeer en prikkel je de klant. Een website moet logisch ingedeeld worden. Op deze manier voelt de klant zich  begrepen. Een website is jouw (digitaal) communicatiemiddel. Het merendeel van de bezoekers komt op jouw website via een zoekmachine. Hier begint de communicatie tussen jouw en de klant. Het is daarom belangrijk dat je na denkt over het doel van je website en wie je wilt aanspreken met je website. Een website kan meerdere doelen hebben. Deze doelen zijn:

  • Een website is bedoeld om bezoekers te informeren. Dit wordt ook wel een coporate site genoemd. 
  • Een website is bedoeld om klanten te verwerven. Dit wordt ook wel een direct marketing site genoemd.  
  • Website is bedoeld om online producten te verkopen. Dit wordt ook wel een webshop genoemd.

Corporate site

Een coporate site wordt ook wel een online visitekaartje genoemd. Wij hebben als tip; laat je website aansluiten bij de huisstijl. Voor veel organisatie is het primaire doel informeren van de klanten. De website informeert klanten over het bedrijf, de dienst en diverse mogelijkheden. 

Direct marketing site

Deze website gebruik je om een specifieke doelgroep aan te spreken. Met commerciële teksten probeer je potentiële klanten aan te spreken. Met geoptimaliseerde teksten vergroot je de vindbaarheid bij zoekmachines als Google. Bij het bouwen van een direct marketing site moet je de klant vooral aansporen tot actie. Dit alles valt onder de noemer SEO & SEA. Om je website promotie goed tot zijn recht te doen is het aan te raden te kiezen voor uitbesteden aan specialisten (tip: SEO & SEA advies van professionals). Via een offerte aanvraag voor SEO en SEA kun je een goede inschatting maken van de kosten en de opbrengsten. Advies voor het beter vindbaar maken van je website kan best wat kosten, maar vaak zijn de opbrengsten veel hoger. Een keuze is dan snel gemaakt.

Webshop

Bij een webshop moet je product aanbod zo vriendelijk mogelijk gepresenteerd worden. Het betalen moet zo eenvoudig mogelijk gedaan kunnen worden. Bij een webshop is het belangrijk dat je zoveel mogelijk relevante  bezoekers naar je website geneert. Enkele voorbeelden van succesvolle webshops zijn:

  • De webshop voor filter koffie en koffiebonen van www.koffietheeplaza.nl. Bestel online alle premium Italiaanse koffie zoals van Illy, Segafredo en Lavazza. Zowel filterkoffie als gemalen koffie is hier eenvoudig te bestellen.
  • De online kerstpakketten shop van www.kerstpakkettentip.nl voor een origineel kerstpakket voor uw personeel. Uit de honderden kerstpakketten kiest u gegarandeerd het pakket dat uw personeel zeker kan waarderen.

Werkwijze

Het ontwikkelen van een website is niet eenvoudig en komt meer bij kijken dan je zou verwachten. Het is daarom handig om samen te werken met een internetmarketingbureau. Om toch een duidelijk beeld te creëren hebben wij alles over het laten bouwen van websites in 7 simpele stappen verdeeld (zie ook het Website forum over een maatwerk website):
1. Een goede website maak je niet alleen. Ga daarom rond te tafel zitten en voer een goed gesprek.
2. Meestal komt het bureau binnen een week met een voorstel en planning.
3. Er wordt gestart met het functioneel ontwerp. Een functioneel ontwerp zorgt ervoor dat de bezoekers zijn weg goed kan vinden op de website.
4. Vervolgens gaan de ontwerpers aan de slag. Deze maken een grafisch ontwerp.
5. Als de designers klaar zijn gaan de programmeurs aan de slag. Hun bouwen de website en zorgen ervoor dat afbeeldingen en teksten later goed aangepast kunnen worden. Is de website gebouwd, wordt hij gevuld met teksten en afbeeldingen.
6. Er wordt een testversie van de website op internet gezet.
7. De website gaat live.

Wil jij ook een website laten ontwikkelen of je huidige website verbeteren? Neem dan gerust contact met ons op. Wij adviseren je op het gebied van websites.

Terug naar overzicht